• اتصالات و پایه پروفیل

    پایه پروفیل

    برای اتصال پروفیل ها به یکدیگر از اتصالات و پایه پروفیل استفاده می شود. اتصالات و پایه پروفیل انواع مختلفی دارند.

    پایه پروفیل چیست

    با توجه به اهمیت موضوع و نیاز به مقاومت بالا، انواع اتصالات و پایه های پروفیل معمولا گالوانیزه می شوند. صنایع مختلف سبک، متوسط و سنگین موارد استفاده اتصالات و پایه پروفیل هستند. پایه های پروفیل برای اتصال، در انواع تک، دوبل، بدون سوراخ و سوراخدار ساخته می شوند. حتی تعداد سوراخ های این پایه ها نیز می تواند متغیر باشد.

    انواع پایه پروفیل

    همانطور که گفتیم پایه های پروفیل انواع مختلفی دارند. در ذیل با دو نوع از انواع آنها آشنا می شویم: پایه پروفیل دو سوراخه و چهار سوراخه

    پایه پروفیل دو سوراخه

    ویژه اتصال پروفیل های سوراخ دار طراحی می شود. معمولا لبه های این نوع از پایه پروفیل به صورت گرد و کاملا هم سطح ساخته می شود تا کار نصب و اتصال به راحتی انجام گیرد. سایز این پایه تواند متغیر باشد، ولی معمولا برای استحکام و مقاومت بیشتر، در برابر زنگ زدگی به وسیله روی، کاور و گالوانیزه می شود. بسیاری از شرکت های تولید کننده این نوع از پایه های پروفیل، علاوه بر انواع پیش ساخته، به صورت سفارشی نیز آن ها را تولید می کنند. پایه های پروفیل دو سوراخه، جهت اتصال پروفیل در حالت های مختلف افقی و عمودی و روی سطح های مختلف از قبیل سقف، کف و دیوار به کار می رود.

    پایه پروفیل چهارسوراخه

    این پایه پروفیل از نظر شدت و نحوه نصب، در ردیف نصب متوسط قرار گرفته و برای تاسیسات سنگین از آن استفاده می شود. پایه های پروفیل چهار سوراخه، استفاده و کاربرد زیادی در صنعت های مختلف از جمله ساختمان سازی دارند. جنس این پایه اگر ساخت شرکت های معتبر باشد، از فولاد گالوانیزه است. گاهی ضخامت روکش گالوانیزه این نوع از پایه پروفیل، به 20 میکرون و حتی بیشتر هم می رسد. این پایه پروفیل هم قابلیت اتصال در حالت های مختلف افقی و عمودی و روی کف و سقف و دیوار را دارد. همچنین امکان ساخت سفارشی این پایه های پروفیل، توسط بسیاری از شرکت های تولید کننده وجود دارد.

    شاخص های اتصالات پروفیل

    با برخی از انواع پایه پروفیل آشنا شدید، اما توجه داشته باشید پایه های پروفیل، برای ایجاد یک اتصال محکم باید دارای شاخص های مختلفی باشند. یکی از شاخص های تعیین کیفیت اتصالات پروفیل، نصب راحت آنهاست. همچنین در ساخت اتصالات با کیفیت، معمولا از فولاد کربنی گالوانیزه استفاده می کنند. نوع سوراخ های اتصالات سوراخدار هم باید به نحوی باشد که امکان نصب انواع بست های لوله از قبیل لوله های آب، گاز، برق، فاضلاب و… به وسیله آنها وجود داشته باشد. قابلیت تنظیم ارتفاع ساپورت ها هم جزء نکات مهم اتصالات پروفیل به شمار می روند.
    اتصالات پروفیل تیم پرو علاوه بر تنوع، جزء اتصالات مرغوب و با کیفیتی به شمار می روند که تمام شاخص های فوق را دارا هستند.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای