• کاربرد پروفیل گالوانیزه سبک

    پروفیل سبک

    پروفیل گالوانیزه سبک

    پروفیل گالوانیزه سبک کاربردهای بسیاری دارد. صنایع ساختمان سازی، خودرو سازی، تجهیزات صنعتی و… مواردی هستند که از انواع پروفیل در آنها استفاده می شود.

    پروفیل گالوانیزه سبک چیست

    به طور کلی پروفیل های فولادی جزء محصولاتی هستند، که کاربرد زیادی در صنایع دارند. شکل پذیری، کشش، انعطاف و در عین حال مقاومت بالا، باعث شده تا از پروفیل ها در صنایع مختلف استفاده شود.

    انواع پروفیل گالوانیزه سبک

    پروفیل ها با توجه به ضخامت و وزنشان به دو دسته پروفیل های صنعتی و پروفیل سبک تقسیم بندی می شوند. مهم ترین تفاوت پروفیل های سبک با پروفیل های معمولی، نوع ورق استفاده شده می باشد. اگر پروفیل از ورق نازک با ضخامت 4/. تا 5/1 میلی متر ساخته شود، پروفیل سبک و در غیر این صورت پروفیل معمولی یا صنعتی خواهد بود.

    برای دیدن محصولات پروفیل تیم پرو پارس روی دکمه زیر کلیک کنید
    محصولات پروفیل

    پروفیل صنعتی

    پروفیل های صنعتی انواعی از پروفیل هستند که در سازه های بزرگ به کار می روند. انواع پل ها، تابلوهای تبلیغاتی، صنایع نظامی و تجهیزات صنعتی، جزء مواردی هستند که در آنها از پروفیل صنعتی استفاده می شود.
    پروفیل های صنعتی ضخامت بالایی دارند. ابعاد آن ها هم نسبت به انواع دیگر پروفیل، بزرگ تر است. البته می توان در صورت نیاز این پروفیل را هم به قطعه های کوچکتر تقسیم کرد.

    پروفیل گالوانیزه

    نمونه پروفیل صنعتی

    پروفیل گالوانیزه سبک

    پروفیل گالوانیزه سبک فرم پذیری بسیار عالی دارد. قابلیت آبکاری، کیفیت سطحی خوب و همچنین قابلیت ایجاد دقت ابعادی در آن، باعث شده تا کاربرد آن، بسیار گسترده باشد. با این وجود، معمول ترین روش و محل استفاده پروفیل گالوانیزه سبک، مقاوم سازی قاب در و پنجره های پی وی سی است. البته در خیلی جاهای دیگر مثل تولید انواع سینی کابل برای محیط های خانگی و صنعتی و… از این نوع پروفیل استفاده می شود.

    کاربرد گالوانیزه سبک

    از پروفیل گالوانیزه سبک در صنایع مختلف استفاده می شود. صنایع خودروسازی، ساختمان سازی، مخابرات، لوازم خانگی و کانتینر ، جزء صنایعی هستند که پروفیل گالوانیزه سبک در آنها کاربرد گسترده ای دارد.

    کاربرد گالوانیزه سبک در صنعت ساختمان سازی

    کاربرد در صنعت ساختمان سازی: اصولا با توجه به نمای زیبایی که پروفیل گالوانیزه سبک به ساختمان می دهد، استفاده از آن در صنعت ساختمان هم بسیار گسترده است. البته مقاومت در برابر زنگ زدگی و کشش و انعطاف و فرم دهی مناسب را هم باید به این خصوصیت اضافه کرد. امروزه این پروفیل ها را در ناودان، ریل، لوله، نرده، بالکن، راهرو، همچنین ساپورت های تاسیساتی مدولار و خیلی جاهای دیگر از یک ساختمان می توان دید.

    کاربرد گالوانیزه سبک در صنعت خودروسازی

    در خصوص کاربرد پروفیل گالوانیزه سبک در صنعت خودروسازی باید گفت، علاوه بر اینکه در بسیاری از قطعات خودرو از پروفیل گالوانیزه استفاده می شود، امروزه تقریبا در بدنه تمام خودروها هم، فلز گالوانیزه به کار می رود.

    کاربرد گالوانیزه سبک در صنعت مخابرات

    استفاده از پروفیل گالوانیزه سبک در صنعت مخابرات بسیار رایج است. در سیم های تلفن و جعبه های تجهیزات قطعات ریز و درشتی از این نوع پروفیل دیده می شود. همچنین از این پروفیل در تولید دوچرخه، کانکس، مبلمان و بسیاری جاهای دیگر استفاده می شود.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای