• کاربرد شیشه های دود بند

    شیشه دودبند

    شیشه دود بند

    شیشه دود بند جزء ابزاری است که برای جلوگیری از گسترش آتش به کار می رود. در سال های اخیر پرده حریق در حال جایگزین شدن به جای آن است.

    شیشه دود بند چیست

    استفاده از شیشه دود بند یکی از روش های مبارزه با آتش و جلوگیری از انتشار آن است. آزمایشات نشان داده است که شیشه به خاطر مقاومت بالایی که در برابر آتش دارد، می تواند برای ساخت درب های ضد آتش مورد استفاده قرار گیرد. درب هایی که مانع گسترش آتش و دود به قسمت های دیگر ساختمان ها و مراکز تجاری می گردند. همین عامل باعث شد، تا کارشناسان به فکر ساخت شیشه دود بند بیفتند و با طراحی شیشه های سکوریت و مقاوم در ساختمان ها و مراکز، از گسترش آتش و دود جلوگیری کنند.
    در واقع استفاده از شیشه دود بند و ابزار این چنینی در مباحث و مقررات ملی ساختمان و نظام مهندسی پیش بینی شده است و به همین دلیل، امروزه به کار گیری آنها در ساختمان های جدید بسیار رایج و متداول است.

    کاربرد شیشه دود بند

    شیشه دود بند به صورت یک لنگه یا دو لنگه ساخته می شوند. این درب شیشه ای حکم مانعی را دارد که جلو انتشار آتش و دود را می گیرد. همچنین به خاطر مقاومت بالای آنها به نوعی در برابر هجوم احتمالی و شلوغی، آسیبی به افراد وارد نمی کنند. همچنین این شیشه ها حکم عایق صوتی و حرارتی را دارند و از ورود صداهای ناهنجار به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. مزیت دیگر شیشه دود بند این است که از نفوذ گرد و غبار به داخل جلوگیری می کند. همچنین شیشه دود بند از محیط در مقابل ورود نور و انواع اشعه ها محافظت می نماید.

    خرید شیشه دودبند

    پرده های حریق با بهره بردن از سنسورهای مخصوص ، عملا کارایی و کاربرد بیشتری نسبت به شیشه دود بند دارند. سنسورهایی که به محض احساس خطر، به صورت اتوماتیک شروع به کار کرده و باعث باز شدن پرده و ایجاد مانع در برابر آتش و دود می شوند. همچنین این پرده ها به نحوی ساخته شده اند، که قابلیت اعمال بسیاری از تنظیمات، به صورت دلخواه روی آنها وجود دارد. تنظیماتی از قبیل ارتفاع باز شدن پرده و نیز فعالیت خودکار حتی در هنگام قطع برق از جمله مزیت هایی است که باعث برتری آنها نسبت به انواع شیشه دود بند می شود.

    برای مشاهده محصولات پرده حریق تیم پرو کلیک کنید

    مشاهده محصولات

    قیمت شیشه دودبند

    اصولا پرده های حریق بر حسب کارکرد، به انواع مختلف تقسیم می شوند. نوعی از آنها مانع عبور دود می شوند. انواع دیگری از آنها هم، از انتشار شعله و حرارت به اطراف جلوگیری می کنند. همچنین می توان این پرده ها را با توجه به محل استفاده در ساختمان تقسیم بندی کرد. البته ضخامت و ظرفیت تحمل حرارت هم در این پرده ها در انواع مختلف متغیر است. اما به طور کلی خصوصیات و کارکرد پرده های حریق، تقریبا یکسان است و باعث ایمنی و فرصت رهایی برای کسانی می شود که در آن طرف پرده قرار گرفته اند.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای