• معرفی انواع بست در ساپورت های مدولار

    ساپورت های مدولار

    در این مقاله قصد داریم انواع بست در ساپورت های مدولار را توضیح دهیم. برای آشنایی بیشتر با انواع این بست ها و محصولات تیمن پرو با ما همراه باشید.

    ساپورت مدولار چیست ؟

    ساپورت های مدولار همان تاسیسات پیش ساخته ای هستند که کم و بیش همه شما با آن ها آشنا هستید. ساپورت های تاسیساتی مدولار یا همان ساپورت های مدولار ابزاری هستند که به عنوان نگهدارنده در صنعت ساختمان سازی استفاده می شوند. ساپورت های مدولار بنا به نظر طراحان به صورت افقی یا عمودی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند.

    مزایای ساپورت مدولار

    ساپورت های مدولار دارای مزایایی هستند که نمی شود آن ها را ندیده گرفت. از جمله اینکه خیلی سریع و راحت نصب می شوند و برای نصب آنها نیاز به هیچ گونه جوشکاری و کندن و رنگ کاری نیست. همچنین ظاهر زیبایی به نما می بخشند. مقاومت بالایی هم دارند. چرا که معمولا در ساپورت های مدولار از فلز گالوانیزه استفاده می شود. البته این ساپورت ها دارای مزیت های دیگری هم هستند که به خاطر طولانی شدن مبحث از بیان آن ها صرف نظر می کنیم.

    کاربرد بست در ساپورت های مدولار

    انواع بست در ساپورت های مدولار در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از لوله ها و تاسیسات فاضلاب گرفته تا انواع لوله های آتش نشانی. همچنین می توان از انواع بست در ساپورت های مدولار برای بیمارستان ها هم استفاده کرد. صنعت ساختمان سازی هم یکی از صنایعی است که در آن از انواع بست در ساپورت های مدولار استفاده می شود.

    انواع بستهای ساپورت مدولار

    موضوع اصلی بحث ما انواع بست در ساپورت های مدولار می باشد. در واقع ساپورت های مدولار برای نگهداشتن سازه نیاز به بست هایی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع بست های شرکتن تیم پرو در ساپورت های مدولار آشنا کنیم.

    بست کرپی

    به نوعی، پرکاربرد ترین نوع بست در ساپورت های مدولار به شمار می رود. به خاطر شکل ظاهری به آن یو بولت (U Bolt) هم می گویند. این مفتول قدرتمند به راحتی از پس لوله های 15 تا 600 میلی متری بر می آید. البته بست کرپی به همراه مهره و واشر مخصوص نصب می شود.

    بست کلویس

    بیشتر در لوله های آتش نشانی استفاده می شود. بست کلویس بیشتر برای لوله هایی با قطر حداکثر 450 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد. این بست ها مقاومت بالایی در برابر حرارت و سرما دارند.

    بست گلابی

    از بست گلابی بیشتر در لوله های فاضلاب استفاده می شود. شیوه نصب بست گلابی بسیار راحت و برای استفاده در لوله های 22 تا 200 میلیمتر مناسب است. بست های گلابی بر پایه پلی اتیلن ساخته شده اند و دارای قدرت تحمل بالایی در سرما و گرما هستند.

    بست بست روکش دار

    معمولا از جنس گالوانیزه درست شده و دارای کیفیت بالایی می باشد. بست روکش دار بیشتر برای رایزرها و لوله های زیر سقف و دیواری و همچنین لوله کشی تجهیزات ساختمانی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای