• استاندارد UL

    استاندارد UL، یکی از مهمترین و سطح بالاترین استانداردهای دنیا است. انواع مواد دودبند و آتش بند نیز شامل این استاندارد می شوند.

    استاندارد ul

    استاندارد UL چیست ؟

    UL مخفف Underwriters Laboratories است. بیش از 100 سال است که این سازمان استانداردهای ایمنی را توسعه می دهد، محصولات را برای انطباق آزمایش می کند و علامت خود را بر روی چیزهایی که ما هر روز استفاده می کنیم گذاشته است. اکنون این آزمایشگاه؛ UL نامیده می شود و یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین سازمان های صدور گواهینامه در دنیا است.

    در واقعUnderwriter Laboratories ؛ یک شرکت آمریکایی است که توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) و شورای استاندارد کانادا (SCC) تایید شده است.

    ارزیابی استاندارد UL

    استاندارد UL را می توان برای ارزیابی ایمنی الکتریکی و اشتعال پذیری بسیاری از دسته های محصولات استفاده کرد. استاندارد UL ممکن است جنبه هایی مانند عملکرد و پایداری را نیز پوشش دهد.
    استانداردهای ایمنی UL به اطمینان از کاهش آسیب به مشتریان و خطرات احتمالی و اتفاقات خطرناک ناشی از مشکلات طراحی، برچسب زدن نامناسب و موارد دیگر کمک می کند. استانداردهای UL در بازارهای جهان به عنوان معیار ایمنی شناخته می شوند. از این رو، استانداردهای UL توسط رهبران صنعت برتر در سراسر جهان پذیرفته شده است.

    استاندارد UL بر آزمایش و تأیید مجموعه بزرگی از محصولات مانند لوازم الکترونیکی مصرفی و دستگاه‌های پزشکی برای رعایت ایمنی قبل از عرضه در بازارهای سراسر جهان تمرکز دارد. بیش از یک قرن، UL بیش از 1500 استاندارد خود را برای آزمایش ایمنی وسایل الکترونیکی و سایر محصولات توسعه داد.

    اطمینان از ایمنی محصول با توسعه استانداردهای ایمنی بسیار مهم است. این ضرورت به ویژه در مورد محصولات جدیدتری که هنوز هیچ مقررات یا استانداردی برای آنها وجود ندارد صدق می کند.

    استاندارد آتش بند

    تست حریق یک پلیمر آتش بند

    محصولات دارای استانداردهای UL

    استانداردهای UL محصولاتی مانند الکترونیک، باتری، سیم و کابل، مواد پلاستیکی، مصالح ساختمانی و غیره را پوشش می‌دهند. UL انواع مختلفی از استانداردها را ایجاد کرده است که در برابر آنها ایمنی الکتریکی، اشتعال پذیری، پایداری، عملکرد و سایر جنبه های محصول آزمایش می‌شود.

    استانداردهای اشتعال پذیری یکی از انواع استاندارد UL می‌باشد.UL استانداردهای آزمایشی مربوط به اشتعال پذیری اقلام را ایجاد می‌کند تا مطمئن شود موارد گفته شده به راحتی آتش نمی‌گیرند یا دود منتشر نمی‌کنند.

    آتش بند ها و استانداردهای UL

    انواع مواد و مصالح آتش بند و دود بند؛ توسط شرکت‌ها و کارخانجات مختلف تولید و عرضه می‌شوند. بسیاری از این تولیدکنندگان؛ تحت نظر سازمان UL فعالیت کرده و اطلاعات مربوط به محصولات خود را منتشر می‌کنند. استاندارد UL یک سیستم کدگذاری ایجاد کرده که با استفاده از آن می‌توان محصولات آتش‌بند و دود بند را به راحتی شناسایی کرد. استاندارد UL بر روی محصولات مختلف آزمایش شده و در نهایت اطلاعات هر محصول به طور جداگانه منتشر می‌شود. در این سیستم کدگذاری؛ دو حرف در ابتدای استاندارد UL آورده شده و در ادامه آن اعدادی نیز نوشته شده است.

    کدهای استانداردهای UL

    ساختار سیستم کدگذاری UL بر اساس حروف درج شده به شرح زیر است:
    -‌ حرف C؛ بیانگر کاربرد محصول برای دیوار، کف و سقف می‌باشد.
    -‌ حرف F؛ بیانگر کاربرد محصول فقط برای کف و در برخی موارد برای سقف می‌باشد.
    -‌ حرف W؛ بیانگر کاربرد محصول فقط برای دیوار است.
    *‌ حرف دوم استاندارد UL نیز بیانگر نوع ساختار سازه می‌باشد. اعدادی که بعد از حروف نوشته می‌شوند نیز؛ بیانگر مواردی هستند که از دیوار یا سقف عبور می‌کند.

    استاندارد UL1479 در خصوص سیستم‌های آتش بند و دود بند است و این مواد را از نظر نرخ مقاومت در برابر شعله، مدت زمان مقاومت در دمای 325 درجه فارنهایت، میزان جابجایی دود و نیز شرایط دریافت استاندارد مقایسه می‌کند.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای