• آشنایی با انواع چسب کاشت میلگرد

    چسب کاشت میلگرد

    چسب کاشت میلگرد

    در آرماتوربندی برای اینکه بتوان میلگردها را به یکدیگر متصل کرد، باید از چسب کاشت میلگرد استفاده کرد. این نوع چسب یک اتصال دهنده بسیار قوی و محکم می باشد.

    چسب کاشت میلگرد چیست؟

    یکی از روش هایی که برای افزایش استحکام و تقویت ساختمان ها و سازه های بتنی به کار می رود، آرماتور بندی می باشد. به علاوه برای سهولت در اجرای نقشه ها و تغییرات صورت گرفته بر روی نقشه های اجرایی، لازم است آرماتور بندی انجام شود. آرماتور بندی با کمک کاشت میلگرد انجام می شود.

    کاربرد کاشت میلگرد

    در واقع کاشت میلگرد موجب می شود به راحتی بتوان بتن قدیمی و جدید را به یکدیگر متصل کرد. در ضمن سایر اجزا و سازهای فولادی به کمک کاشت میلگرد به سازه های بتنی متصل می شوند. برای بهره مندی از تمام این مزایا لازم است یک اتصال دهنده محکم و با کیفیت وجود داشته باشد تا بتواند میلگردها را ثابت نگه دارد. به این منظور از چسب کاشت میلگرد استفاده می شود.

    انواع چسب کاشت میلگرد

    لازم به ذکر است که انواع مختلفی از چسب کاشت میلگرد در بازار وجود دارد. هر کدام از این چسب ها از نظر ترکیب شیمیایی، کاربرد و مشخصات مکانیکی متفاوت هستند.

    نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

    چسب کاشت میلگرد تیم پرو

    چسب کاشت میلگرد کارتریجی

    این چسب از نوع دو جزئی می باشد. یک جزء چسب و جزء دیگر سخت کننده (Hardener) چسب است. جزء اول از ترکیبات رزین اپوکسی، پلی استر و همچنین وینیل استر تشکیل شده است. جزء دوم که سخت کننده چسب است و نقش فعال کننده را دارد؛ از ترکیبات پلی آمید می باشد. این نوع چسب کاشت میلگرد یکی از بهترین و مستحکم ترین چسب ها می باشد.

    مزایای چسب کاشت میلگرد کارتریجی

    از مهمترین مزایای چسب کارتریجی؛ سهولت و راحتی کار با آن است. همچنین درصد خطای کمی در استفاده از این چسب وجود دارد و کاشت میلگرد با کیفیت بالا صورت می گیرد. به علاوه در بخش هایی که بتن ترک خورده یا اصطلاحا کرمو شده می توان از این نوع چسب کاشت میلگرد استفاده کرد و مقاومت سازه را افزایش داد. ناگفته نماند که قیمت چسب های کارتریجی نسبت به سایر انواع چسب های کاشت میلگرد بالاتر است و این موضوع از معایب آن به شمار می رود.

    چسب کاشت میلگرد بولت کپسولی

    چسب کاشت میلگرد بولت کپسولی نیز یک چسب دو جزئی است که مانند سایر چسب های کاشت میلگرد از رزین های پلی‌ استر و رزین اپوکسی و وینیل استر تولید شده است. این نوع چسب درون شیشه های شفاف و محفظه های پیچشی بسته بندی می شود. مهمترین ویژگی این چسب این است که در حضور هوا به سرعت سخت شده و خود را می گیرد. به همین دلیل باید مراقب بود کپسول شیشه ای دچار شکستگی نشود. به علاوه چسب های کپسولی در برابر عوامل شیمیایی و محیط های خورنده بسیار مقاوم و پایدار هستند. چسب های کپسولی در اندازه ها و حجم های مختلف عرضه می شوند.

    چسب کاشت میلگرد حجمی

    چسب کاشت میلگرد حجمی در دو نوع دو جزئی و سه جزئی وجود دارد. ترکیبات پایه‌ی آن نیز همانند چسب های کارتریجی می باشد و از رزین های اپوکسی و ترکیبات پلی آمیدی ساخته شده اند. این نوع چسب به صورت کیلویی و فله ای در دسترس قرار دارد و به همین دلیل چسب حجمی نام گرفته است. از مهمترین مزایای این چسب خاصیت چسبندگی فوق‌العاده‌ای آن به سطوح مختلف بتنی و فولادی می باشد. همچنین در برابر نیروهای کششی و خمشی از مقاومت‌های فوق‌العاده زیادی برخوردار بوده و دارای خاصیت خود متراکم شوندگی می باشد.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای