• چسب سیلیکون و کاربرد های آن

    چسب سیلیکون

    چسب سیلیکون

    چسب سیلیکون یک نوع چسب است که در دماهای بسیار پایین و بالا از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است و ساختار شیمیایی متفاوتی دارد.

    چسب سیلیکون چیست

    در حال حاضر چسب های سیلیکون در بازار به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع چسب‌ها شناخته شده‌اند. این چسب‌ها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که باعث شده است تا در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرند. از جمله مزیت‌های چسب سیلیکون می‌توان به مقاومت بالا در برابر دما و رطوبت، ارائه خصوصیات عایقی و ضدآب، قابلیت چسبیدن به انواع سطوح و مقاومت در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد

    ویژگی های چسب سیلیکون

    همچنین این چسب ها در برابر تغییرات آب و هوایی و رطوبت از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهند. بیشتر از این چسب برای آب بندی و درزگیری استفاده می شود به همین دلیل به چسب آکواریوم نیز معروف است. برای ساخت شیشه های دوجداره چسب های سیلیکونی یک انتخاب بسیار عالی می باشند. چسب سیلیکون ضد قارچ وکپک است. همچنین به عنوان یک عایق حرارتی و درزگیر عالی برای پنجره ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. نا رسانایی الکتریکی دارد و انعطاف پذیری بالایی از خود نشان می دهد. این چسب ها می توانند مقاومت بالایی در برابر فشار داشته باشند.

    انواع چسب سیلیکون

    چسب خنثی که همان چسب تک جزئی می باشد، برای مستحکم و خشک شدن به ۵ تا ۹۵ درصد رطوبت نیاز دارد. همچنین بهتر است دما در موقع خشک شدن این محصول بین ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌ گراد باشد تا عمل خشک شدن چسب به راحتی انجام شود. البته در نظر داشته باشید زمان خشک شدن چسب به ضخامت چسب زده شده نیز مربوط است. اگر ضخامت آن چند میلیمتر باشد ممکن است ۲۴ ساعت زمان لازم باشد تا این چسب کاملاً خشک شود. معمولاً از این چسب برای چسباندن فلزات، پلاستیک، شیشه، سرامیک آجر و بتن استفاده می شود.

    چسب سیلیکون اسیدی

    چسب سیلیکون اسیدی یا همان چسب دو جزئی نیز یکی دیگر از انواع چسب ها می باشد که در مقایسه با نوع تک جزئی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و در مدت‌ زمان کوتاه‌ تری خشک می شود. به طور کلی می‌ توان گفت فرآیند خشک شدن این چسب تنها ۲۴ ساعت زمان می‌ برد. از این چسب بیشتر برای درزگیری پنجره ها و ساخت شیشه های دوجداره استفاده می گردد. همچنین از آن می توان برای کارهای تزیینی و دکوراتیو و در صنعت کابینت سازی و کارهای چوبی نیز بهره برد.

    محصولی جدید از تیم پرو

    شرکت پرو پارس در زمینه تولید چسب سیلیکون، به عنوان یک شرکت پیشتاز در این صنعت شناخته شده است. در حال حاضر، این شرکت با همکاری شرکت آمریکایی Tremco، محصولات آن را نیز در بازار ایران به فروش می‌رساند. از طریق تیم پرو پارس، شما می‌توانید با اطمینان خاطر خرید خود را انجام داده و به کیفیت و ضمانت محصولات آن‌ها اطمینان حاصل کنید

    از این ‌چسب در مکان هایی که بیشتر در معرض دید می باشند استفاده می شود. به همین دلیل در رنگ های مختلف قابل خریداری است. چسب سیلیکونی بی رنگ، چسب قرمز، چسب سیلیکونی سفید، چسب مشکی و … جزو انواع رنگ های این چسب می باشند که شما می توانید از آن ها خریداری کرده و در قسمت های مختلف استفاده نمایید‌.

    1 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای