• فوم آتش بند و کاربرد آن

    فوم آتشبند

    فوم آتش بند

    فوم آتش بند بر پایه‎ی پلیمر اورتان می باشد و از خاصیت ضد حریق برخوردار است. به این معنی که در برابر آتش و دماهای بالا دچار حریق نمی شود.

    فوم آتش بند چیست

    فوم آتش بند از پلیمر اورتان (یورتان) ساخته شده است. این پلیمر به عنوان یک عایق عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. مونومرهای سازنده این پلیمر؛ انواع پلی اُل ها و ايزوسیانات می باشند. پلی اورتان یک پلیمر سخت شونده است. به این معنی که با گذشت مدت زمان کوتاهی سخت شده و بعد از آن نرم نمی شود. حتی اگر در معرض دماهای بالا قرار گیرد. همچنین دمای اشتعال بسیار بالایی دارد و به عبارتی ضد حریق می باشد. از این خاصیت پلی اورتان برای عایق بندی سطوح، لوله ها، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و… استفاده می شود.

    کاربرد فوم آتش بند

    با توجه به نوع بافت پلیمر؛ ممکن است از آن به عنوان عایق رطوبت و حتی صوت نیز استفاده شود. در صورتی که بافت پلیمر درشت (سلول باز) باشد به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر بافت پلیمر پس از خشک شدن ریز (سلول بسته) باشد به عنوان عایق حرارت و همچنین عایق رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد.

    پلیمر اورتان در برابر عوامل میکروبی و میکروارگانسیم ها مقاوم بوده و دچار خوردگی و آسیب نمی شود. همچنین قابلیت رنگ پذیری نیز دارد و می توان به راحتی آن را رنگ آمیزی کرد. در ضمن در برابر اشعه فرابنفش خورشید و عوامل شیمیایی پایدار و مقاوم می باشد.

    ویژگی های فوم آتش بند

    فوم آتش بند در مدت زمان کوتاهی حدود ۶۰ ثانیه سخت شده و به اصطلاح خود را می گیرد. این ویژگی باعث شده تا فوم ریزش نکند و سطح مورد نظر را کاملا پوشش دهد. خصوصا در مورد منافذ، درزها و ترک ها این خاصیت بسیار مناسب و مطلوب است.

    همچنین فوم حاصل؛ از مقاومت مکانیکی بالا و چسبندگی بسیار زیادی برخوردار است. به این ترتیب از سطح مورد نظر به راحتی کنده نمی شود و راندمان عایق بندی را افزایش می دهد. استفاده از فوم آتش بند هیچ گونه محدودیتی ندارد و برای استفاده در کلیه سطوح و مقاطع بتنی، دیوارهای خشکه چینی شده و همچنین انواع مصالح ساختمانی و بنایی مناسب می باشد.

    مزیت های فوم آتش بند

    با استفاده از فوم آتش بند می توان به راحتی کلیه منافذ و فضاهای باز از جمله ترک ها و شکاف ها را پر کرد. مزیت دیگر این فوم افزایش حجم آن تا حدود ۶ برابر می باشد که پس از تزریق اتفاق می افتد. به این ترتیب می توان مطمئن بود تمام فضا پر می شود و منافذ باز باقی نمی مانند. همچنین با استفاده از این فوم می توان از انتشار دود و نفوذ انواع گازها نیز جلوگیری کرد.

    انواع فوم آتش بند

    فوم آتش بند در ظروف و بسته بندی های متفاوت و در حجم های مختلف تهیه و در بازار عرضه شده است. انواع فوم های آتش بند حدود 3 ساعت در برابر آتش مقاومت کرده و خواص خود را حفظ می کنند. از این فوم ضد حریق می توان برای ایزوله کردن و عایق بندی خطوط لوله، کانال‌های تهویه و فضاهای باز اطراف لوله کشی ها استفاده کرد.

    فوم آتش بند

    فوم آتش بند تیم پرو در حجم کم

    علاوه بر عایق بندی حرارتی و خاصیت ضد حریق بودن؛ از فوم آتش بند می توان به منظور عایق بندی رطوبتی نیز استفاده کرد. با این روش می توان از نفوذ آب به منافذ، لوله هایی که در معرض حرارت بالا قرار دارند و همچنین خطوط انتقال برق جلوگیری کرد.

    فوم آتشبند تیم پرو

    فوم آتش بند تیم پرو برای مصارف زیاد

    1 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۴ رای