• راد گالوانیزه و کاربردهای آن

    راد گالوانیزه

    راد گالوانیزه

    این رادها به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، طول عمر بلند و قابلیت اتصال و انعطاف پذیری مناسب، برای استفاده در ساخت و سازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    راد گالوانیزه چیست

    راد گالوانیزه نوعی میله فولادی می باشد که در ظاهر شبیه پیچ های معمولی است اما در واقع تمام رزوه دار و بلند می باشد. همچنین این محصول سر ندارد و در اندازه های بسیار بزرگ تر در بازار موجود می باشد و می تواند استحکام و اتصال بسیار قوی بین مهره و سازه به وجود بیاورد. این محصول در جنس های آلومینیوم و فولاد و مس موجود می باشد و کاربرد اصلی آن در ساخت ساپورت های مدولار، اتصال یا پین کردن سازه ها، ایجاد تکیه گاه برای تثبیت سازه و مصارف خانگی و صنعت پتروشیمی می باشد.

    انواع راد گالوانیزه

    انواع محصول راد رزوه دار بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی می گردد. یکی از انواع دسته بندی این محصول از نظر نوع رزوه می باشد. به عنوان مثال این محصول از نظر نوع رزوه به مدل‌ های رزوه نیم‌ دایره، رزوه ذوزنقه، رزوه مثلثی و رزوه مربعی تقسیم‌ بندی می‌ شود. می‌ توان گفت مرسوم ترین و رایج ترین نوع آن، نوع مثلثی می باشد.
    یکی دیگر از محصولات راد گالوانیزه که از نوع تمام رزوه نیز می باشد، پیچ متری دنده کبریتی می باشد. این محصول دارای عمر کوتاهی است. به همین دلیل بیشتر برای اتصال هایی با نیروی کم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در نظر داشته باشید که با چند بار باز و بسته کردن آن به سرعت خراب می شود.

    راد گالوانیزه فولادی

    از نوع دیگر این محصولات می‌ توان به راد های ساخته شده از جنس فولاد ساختمانی اشاره کرد. بعضی از این محصول از نظر جنس آلیاژ نیز دسته بندی می شوند. این محصولات تولید شده از فولاد دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند.

    پوشش راد گالوانیزه

    یکی از معیارهای دسته بندی انواع راد گالوانیزه نوع پوشش آن ها است. پوشش گالوانیزه به دو گروه سرد و گرم تقسیم بندی می گردد. راد هایی که دارای پوشش گالوانیزه سرد می باشند، برای خرید از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند. زیرا فقط سطح بیرونی این محصولات دچار آبکاری فولاد شده است. اما راد هایی که دارای روکش گالوانیزه گرم می باشند از نظر طول عمر و کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند. ولی قیمت بالاتری نسبت به محصولات گالوانیزه سرد دارند.

    راد گالوانیزه

    راد گالوانیزه رزوه دار

    برای انواع روکش گالوانیزه نیز تقسیم بندی وجود دارد. به عنوان مثال میله رزوه دار ساده و یا بدون روکش یکی از انواع این تقسیم‌ بندی‌ ها می باشند. نوع دیگر محصول رزوه دار، دارای روکش شفاف است که ممکن است روکش آن از روی کرومات نیز باشد. نوع دیگر این محصول میله رزوه دار است که روی آن روکش اکسید سیاه قرار گرفته است. در نظر داشته باشید شما با دانستن این کاربرد ها و ویژگی های هر کدام از انواع راد گالوانیزه می توانید یک انتخاب بسیار درست بنا به سلیقه خود داشته و محصولی بسیار کاربردی را انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید محصولی بسیار مقاوم و دارای طول عمر بالایی انتخاب کنید بهتر است از محصولاتی با روکش گالوانیزه گرم خرید خود را انجام دهید.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای