• تست کشش انکر

    تست کشش انکر

    در این صفحه قصد داریم به بررسی تست کشش انکر پرداخته و با ارائه مطالب مربوط به تست کشش انکر شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

    تست کشش انکر چیست

    تست کشش انکر جزو تست های بسیار رایج در صنعت ساختمان سازی می باشد. افراد از این تست برای افزایش اطمینان خود در مواد مکانیکی به کار رفته و متریال مورد استفاده در انواع سازه ها و میلگرد ها استفاده می کنند. در صنعت ساختمان سازی و تاسیسات از واژه رول بولت و انکر بولت استفاده می شود. این واژه ها را به تجهیزاتی می گویند که سبب بسته شدن اجسام به بدنه ساختمان می شوند. به همین رو تست کشش انکر را برای اطمینان از مقاومت سازه ها انجام می دهند. این تست جزو آزمون های مخرب نیز شناخته می‌ شود. علت نامگذاری آزمون مخرب بر روی این تست، انجام دادن آن تا نقطه گسیختگی متریال ها می باشد.

    چگونگی تست کشش انکر

    افراد تست کشش انکر را به صورت تصادفی برای یکی از متریال های وصل شده به ساختمان انجام می دهند تا بتوانند نتایج به دست آمده را به کلیه سازه‌ ها تعمیم دهند. البته برای انجام تست انکر باید به شرایط مختلفی مثل نوع مصالح، شرایط آب و هوایی، عمق کار، فاصله انکر بولت ها، شرایط اجرا، نوع بار و میزان بار نیز توجه کرد.

    تست کشش انکر

    دستگاه مخصوص تست کشش انکر

    دستگاه مخصوصی برای انجام تست کشش انکر وجود دارد که شما می‌ توانید با استفاده از آن این تست را انجام دهید. با مطالعه دفترچه راهنمای این دستگاه می توانید اطلاعات لازم را به دست آورده و نحوه کار با آن را متوجه شوید. خروجی این دستگاه به کمک کامپیوتر قابل خواندن است و می‌ توانید در مقاطع زمانی مختلف خروجی ها را کالیبره نمایید.

    معمولا از این دستگاه برای تست کشش میلگرد های کاشته شده نیز استفاده می‌ کنند. کار با این دستگاه ساخت راحت است و خروجی های به دست آمده از آن محدود می باشند. این دستگاه تنها به محاسبه نیروی نهایی می پردازد. عملکرد این دستگاه بسیار ساده و راحت می باشد و افراد با مطالعه دفترچه راهنما به راحتی می‌ توانند از کاربرد این دستگاه مطلع شوند. این دستگاه از یک فک نگهدارنده تشکیل شده است که به میلگرد بسته می شود. همچنین دارای یک سیستم هیدرولیک می باشد که به میلگرد ها متصل می شود‌. این سیستم هیدرولیک می تواند عملکردی مانند یک تلمبه داشته باشد و مثل یک اهرم عمل کند. شما می توانید نیروی وارد شده را به کمک این دستگاه مشاهده نمایید.

    انجام تست کشش انکر توسط تیم پرو

    تیم پرو پارس، دارای کارشناسان و تیم مجرب در زمینه انجام تست کشش انکر است، لذا میتوانید تست کشش انکر را در محل مورد نظر شما انجام داده و از مقاومت سازه مورد نظر خود در سریعترین زمان اطمینان حاصل کنید.

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.
    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای